Maakindustrie

Bij een machinefabrikant in de agrarische sector staat de klanttevredenheid onder druk door bijvoorbeeld te late en/of verkeerde leveringen. Zij wil haar klantgerichtheid verder verbeteren om daarmee de concurrentiepositie te verstevigen.

Heeft u vragen? Neem contact op!

Contact

Maakindustrie NR. 11RAAN

Excellent service, happy customers

Van 60% naar 98% correcte leveringen

De klantvraag

Bij een machinefabrikant in de agrarische sector staat de klanttevredenheid onder druk door bijvoorbeeld te late en/of verkeerde leveringen. Zij wil haar klantgerichtheid verder verbeteren om daarmee de concurrentiepositie te verstevigen.

De vraag aan House of Performance:
Breng de huidige klantprestaties in beeld, in combinatie met de verbeterpotentie om daarna te ondersteunen bij het realiseren van de verbeteringen.

Onze aanpak

  • Dagelijkse sturing is aangepast op aandachtspunten in de operatie
  • Oorzaken van ontevredenheid klanten in kaart gebracht
  • Lean methodiek ‘5S’ uitgevoerd om verkeerd picken, verkeerd verpakken en ‘out of stock’-situaties te voorkomen
  • Inbouwen van tijdelijke kwaliteitscontroles in combinatie met ‘on the spot interventies’ met medewerkers en management

Resultaten

Resultaten_Maakindustrie

Klant aan het woord

Het bedrijf is extreem snel gegroeid gedurende de afgelopen paar jaren. De excellente service naar klanten is zeker gesteld, zodat we in staat zijn de groei door te zetten.

Graham Lid van de stuurgroep